15 Ocak 2012 Pazar

NAZIM HİKMET RAN 110 YAŞINDA

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN NAZİM HİKMET RAN... SEN NE DE BÜYÜK DEĞERMİŞSİN,KIYMET BİLMEMİŞLER...
Tıpkı ebediyete intikal ettiğin gün gibi,bugün GÜNLERDEN PAZAR...

Bugün pazar.
Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar.
Ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün
bu kadar benden uzak
bu kadar mavi
bu kadar geniş olduğuna şaşarak
kımıldamadan durdum.
Sonra saygıyla toprağa oturdum,
dayadım sırtımı duvara.
Bu anda ne düşmek dalgalara,
bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım.
Toprak, güneş ve ben...
Bahtiyarım...







SAYGIYLA ANIYORUZ.
MEKANIN CENNET OLSUN ÜSTAD.

5 yorum:

  1. Kendisi ve şiirleri unutulmaksızın sonsuzluğa yol alıyor. Onu, gökyüzüne hasret dört duvar mahpusluğa gönderenlerin ise isimleri dahi bilinmiyor sadece işledikleri zulüm hatırlanacak. İnsan olana en büyük ceza bu değil mi, tabi ki anlayabilene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Sevgili Nedim,
      Biraz geciktim.... Nazım Hikmet'in doğum günü geçti.Üzerine Rauf DENKTAŞ ebediyete intikal etti,onu toprağa verdik... İyiler birer birer hayatını kaybediyor...

      Sil
    2. Günaydın Sevgili Emine,
      3 Bilge kral'dan birisiydi Rauf Denktaş. Kaybımız büyük, yokluğu uzun vadede daha derinden hissedilecek büyük bir devlet adamı, Türk dünyasının yiğit evladı. Ardından söylenecek o kadar söz var ki! Mekanı cennet, ruhu şad olsun. Vatan'a ve Millete dair kaygıları olanların (bu satırların yazarı da onlardan biri) kendilerini biraz daha yalnız hissetmelerine sebep olacak büyük bir kayıp. Sağlığında değerini ve farkını bildiğim için sevinçliyim.

      Sil
    3. Rauf DENKTAŞ, soyadına ne kadar da yakışan bir ADAM idi.
      Herşeyi denk,adaleti keskindi tıpkı keskin bir mücadeleci ruhu barındırması gibi.
      Babam 76 yaşında bir adamdır,epey şey anlatmıştır ona dair.
      Bir Atatürk,Bir Rauf DENKTAŞ bir daha gelmeyecek bu dünyaya 2. kez.
      Tüm DÜNYA insanlığına geçmiş olsun derim...

      Sil
    4. Kesinlikle size katılıyorum.

      Sil